Hvis H&M hadde noen baktanker i forbindelse med det mye omtalte samarbeidet med Comme des Garçons, og hvis disse baktankene hadde noe å gjøre med å skaffe oppmerksomhet rundt etableringen av H&M i Japan, kan vi vel enkelt og greit slå fast at den svenske motekjeden har plassert dartpilen der den hører hjemme. Midt i bullseyen:
Vi har begynt med pausebilder her på smug, serru. Med den nye Comme des Garçons-kolleksjonen lykkes H&M nemlig i å fremstå som mer avantgardistiske og mer japanske. Samtidig har Rei Kawakubo naturligvis også har laget en kick ass-høst- og vinterkolleksjon for dem.
I Norge finnes klærne i butikk på torsdag. Japanerne fikk se og kjøpe kolleksjonen for noen dager siden, i forbindelse med at også H&M-sjappa åpnet i Harajuku, Tokyo. Enkelte i køen hadde da ventet i nesten to døgn. Sjekk videoen over: Actually, we came for that stuff.
|